Учні миколаївських шкіл в рамках проєкту "Інженерний тиждень" виготовляють механічні іграшки та меблі з картону для укриттів. Участь для шкіл – безкоштовна, проєкт фінансується німецькою організацією GIZ.
Як відбувається виготовлення іграшок та меблів – дізнавались кореспонденти Суспільного.
Зі слів координаторки проєкту Олени Шульги, у 2024 році до проєкту онлайн та офлайн долучилися 1900 шкіл, серед них 79 — з Миколаївщини.
"Враховуючи, як розвивається наука винахідництва та що відбувається в країні, ми пишемо сценарії проведення уроків. Це для старшокласників. Наприклад, цього року ми акцентували увагу на меблях з картону, тому що цей матеріал недооцінений", — говорить Олена Шульга.
Виготовлені механізми. Фото: Назарій Рубаняк/Суспільне Миколаїв
Учениця гімназії № 29 Ольга Ігнатенко, яка мріє стати винахідницею, зробила свої перші вироби. Серед них — прототип перекотиполя та флюгер.
"Перекотиполе я робила з двох паперових тарілок, картону та тубусу. Зробити його було доволі легко. Флюгер я також робила з двох паперових тарілок, олівця, булавки, трубочки та паперу", — розповідає Ольга Ігнатенко.
Ольга тримає у руках виготовлений власноруч флюгер. Фото: Назарій Рубаняк/Суспільне Миколаїв
Дев'ятирічна Поліна разом з батьками з підручних матеріалів зробила LED-світильник.
Фото: Назарій Рубаняк/Суспільне Миколаїв «Є кнопка, роз’єм для зарядки, батарейка, світлодіод. Він працює». Поліна КозловаУчениця
Її мама Ірина каже, що схвалює таку активність доньки.
"Вона дозволяє, мабуть, не тільки дитині проходити якийсь певний мозковий штурм, шукати якісь ідеї та рішення, вона допомагає і батькам — об'єднувати сім'ю", — говорить Ірина Козлова.
Донька показує мамі створений механізм. Фото: Назарій Рубаняк/Суспільне Миколаїв
За словами заступниці директора, вчительки фізики Світлани Братошевської, роботи створюють на уроках онлайн в рамках проєкту “Інженерний тиждень”. Серед них – іграшки та меблі для укриттів.
"Якщо подивитися на зміст виконаних робіт нашими учнями, є міжпредметні інтеграційні зв’язки. При виготовленні, наприклад, антистресової іграшки перекотиполе, цей матеріал може використовуватись як на уроках фізики, так і на уроках технологій, трудового навчання", — розповідає Світлана Братошевська.
Діти показують одне одному виготовлені речі. Фото: Назарій Рубаняк/Суспільне Миколаїв
Запровадила проєкт у 2020 році команда "Про.про.лаб", надихнувшись іноземним досвідом. Мета – зробити уроки цікавішими і практичнішими.
"Ми дивимось на реальність, в якій живемо, і, власне, пишемо вже завдання — такі покрокові інструкції з зображеннями та схемами. Наша особливість в тому, що ми в основному майструємо з матеріалів, які знаходяться на межі "використано" та "викинуто у смітник", — говорить Олена Шульга.