Інклюзивна освіта на Миколаївщині: допомога дітям під часи війни

На Миколаївщині 1171 дитина потребує інклюзивного формату навчання, із них 311 дітей навчаються в дистанційному форматі. Станом на 21 лютого в області працює 27 інклюзивно-ресурсних центрів.

Про те як навчаються діти з особливими потребами в умовах війни дізнавалися кореспонденти Суспільного.

Зі слів директорки департаменту освіти й науки Миколаївської ОВА Алли Веліховської, інклюзивна освіта — це освіта для дітей з особливими освітніми потребами. Також інклюзія охоплює тих дітей, які мають проблеми фізичного плану.

"Тобто це діти з інвалідністю і зрозуміло, що держава продовжує намагатися зробити все для цих дітей особливо у цей період", — розповіла Алла Веліховська.

Директорка департаменту освіти й науки Миколаївської ОВА Алла Веліховська. Фото: Богдана Будулуца/Суспільне Миколаїв

За словами керівниця інклюзивно-ресурсного центру № 1 у Миколаєві Ірини Соломко, від початку повномасштабного вторгнення до інклюзивно-ресурсного центру частіше звертаються батьки дітей у яких виникли психологічні проблеми внаслідок обстрілів.

"Ми надаємо послуги дітям віком від 2 до 18 років, робимо комплексну оцінку для визначення освітніх потреб дитини й потім ми, після того, як зробили комплексу оцінку, видаємо висновок і цих дітей спрямовуємо у заклади освіти", — розповідає Ірина Соломко.

Кімната психологині та дефектолога. Фото: Богдана Будулуца/Суспільне Миколаїв

Практична психологиня інклюзивно-ресурсного центру Наталія Коваль каже, комплексна оцінка відбувається у присутності батьків та інших фахівців, аби сама процедура була комфортною для дитини.

Практична психологиня інклюзивно-ресурсного центру Наталія Коваль. Фото: Богдана Будулуца/Суспільне Миколаїв

Окрім психолога в інклюзивно-ресурсних центрах з дітьми також працюють логопед, дефектолог, реабілітолог та масажист.

Реабілітолог Олександр Стойков показує власний виріб для розвитку дрібної моторики. Фото: Богдана Будулуца/Суспільне Миколаїв

Зі слів посадовиці, чим раніше зроблять комплексну оцінку, тим легше потім дитині буде навчатися.

"Тобто якщо є певні у батьків сумніви якщо вони бачать, що їхня дитина, наприклад не виконує те, що виконують однолітки, то це варто обов‘язково звернутися до інклюзивно-ресурсного центру там лікарі обстежують вашу дитину і нададуть свій вердикт", — говорить директорка департаменту освіти.

Кімната логопеда. Фото: Богдана Будулуца/Суспільне Миколаїв

Після оцінки спеціалістів, за потреби, дитину направляють до інклюзивних класів. Про їх навчання розповіла заступниця директора з навчально-виховної роботи однієї зі шкіл міста Олена Москальова.

"Ми розглядали ту програму, яка рекомендувалася для таких учнів, на цей час це адаптація і модифікація навчального матеріалу, ми говоримо про те, що учням постійно потрібна підтримка і, коли долучаються спеціалісти вузькі, як практичний психолог, соціальний педагог і особливо асистент вчителя ми говоримо про якість надання послуги", — говорить Олена Москальова.

Заступниця директора з навчально-виховної роботи однієї зі шкіл міста Олена Москальова. Фото: Богдана Будулуца/Суспільне Миколаїв

Вона також зазначила, що учні з особливими освітніми потребами навчаються в загальних класах із залученням асистента вчителя, який допомагає вивчати навчальний матеріал та виконувати завдання.

На сьогодні у нас налічується 20 учнів з особливими освітніми потребами, 14 учнів знаходяться у Миколаєві, з ними працюють асистенти вчителів у домашньому режимі, відповідно розкладу уроків. Шість учнів, які знаходяться в інших містах і за кордоном, вони долучені до онлайн навчання з загальним класом, але у них є окремий інклюзивний клас, де вони долучаються до асистента вчителя для доопрацювання певних завдань і закріплення теоретичного матеріалу уроку.

Джерело

Новости Николаева